0243369811 - 02433369810

انواع مشکلات فکی

بروز صداهای فکی، وزوز و احساس پری در گوش، احساس دررفتگی ناحیه فک و قفل شدن فک هنگام باز و بسته شدن از علائم مشکلات فک هستند که می‌توان گفت مشکلات شایعی هستند.
حتی برخی سردردها که در بسیاری موارد با سردردهای میگرنی اشتباه گرفته می‌شوند، ناشی از مشکلات فکی هستند.

علل روحی مختلف که در راس آن‌ها اضطراب قرار دارد نیز می‌تواند زمینه‌ساز این دردها باشد،  «مشکلات روحی می‌توانند منجر به بروز برخی عادات ناخواسته مانند دندان قروچه شوند که خود زمینه‌ساز اختلالات مفصل فک خواهند بود.
البته برخی علل اختلالات فک ربطی به عادات فردی ندارند و به ارگونومی و ساختار فیزیکی و موقعیت‌های ژنتیک نادرست در ساختار بدن از زمان تولد مربوط می‌شوند.

درمان اختلالات فکی
درمان‌های اختلالات این مفصل بیشتر درمان‌های محافظه‌کارانه است و در بیشتر مواقع حتی با آموزش‌های ساده قابل درمان است.
«کمتر نیاز به جراحی‌های پیشرفته وجود دارد. البته در موارد پیشرفته ممکن است نیاز به جریان‌های الکترومغناطیسی و لیزر و استفاده از دستگاه‌های داخل دهانی باشد.
در مورد درمان‌های تهاجمی‌تر می‌توان به آرتروسنتز یا شست‌وشوی داخل مفصلی یا آرتروسکوپی اشاره کرد.
در برخی موارد هم درمان‌های دارویی و استفاده از داروهای ضد التهاب، شل‌کننده‌های عضلانی و حتی داروهای ضد اضطراب می‌توانند در درمان دردها و اختلالات فکی موثر باشند.
هر چه درمان سریع‌تر آغاز شود، نتایج بهتری هم گرفته می‌شود و باید همه افراد از باز کردن بیش از اندازه طبیعی دهان خود جلوگیری کنند و در صورت مشاهده علائم اختلالات مفصل فک، باید این امر بیشتر رعایت شود.»

محتوای جدول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *