جرم گیری و بروساژ دندان

بروساژ دندان یکی از روش‌های از بین بردن زردی و جرم‌های موجود بر روی دندان است که به برق انداختن دندان ها کمک می‌کند. معمولا بروساژ دندان یا پولیش دندان بعد از جرمگیری انجام می‌شود.جرم دندان متشکل از رسوباتی است که روی سطح دندان‌ها و لثه تشکیل می‌شود و باعث ایجاد بوی بد دهان شده، رنگ و سلامت دندان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد مانند سیاهی دندان کودکان که می‌تواند به پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه منجر شود. 
بروساژ دندان؛ راهی برای برق انداختن دندان ها
کلینیک صبا زنجان

جرم گیری دندان چیست؟

جرم گیری دندان شامل برداشتن پلاک و جرم‌هایی است که به مرور زمان روی دندان جمع شده‌اند. پلاک دندان مواد نرم و چسبنده‌ای هستند که روی دندان‌ها جمع شده و معمولاً از باکتری‌ها ساخته شده‌اند. این باکتری‌ها شیرینی را از غذاها و نوشیدنی‌ها تغذیه کرده و اسیدهایی تولید می‌کنند که به دندان‌ها حمله می‌کنند. اگر این رویه تکرار شود باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

سه روش جرم گیری دندان ها

  • شما با مراجعه به دندان پزشک خود میتوانید جرم گیری را در کلینیک انجام دهید. محلولي که دندان پزشک براي اينکار مورد استفاده قرار ميدهد پروکسيدي غليظ درحدود ۳۵% دارد. طي يک جلسه، رنگ دندانها را مي توان ۱۲ تا ۱۴ درجه سفيدتر کرد.
  • خودتان هم مي توانيد با استفاده از ابزاري که از دندانپزشکتان خريداري مي کنيد، اينکار را انجام دهيد. دندانپزشک ژلي برايتان تهيه مي کند که بايد به مدت دو هفته هر شب چهار ساعت روي دندانهايتان بماليد. اين ژل ها بين ۱۰ تا ۱۵ درصد پروکسيد در خود دارند و مي توانند رنگ دندانها را تا ۸ درجه سفيدتر کنند.
  • استفاده از خميردندانهاي ارزان که در بازار موجود است. اين خميردندانها که حاوي ۴ درصد پروکسيد هستند مي تواند ۲ تا ۳ درجه رنگ دندانهايتان را سفيدتر کنند.

جرم گیری دند ان در کلینیک صبا زنجان

مراقبت‌های بعد بروساژ دندان

  •  تا یک روز بعد از بروساژ دندان به دلیل حساس شدن مینای دندان غذای‌های نرم و آبکی مصرف کنید.
  •  تا سه روز بعد از بروساژ دندان نمک را در آب گرم حل کرده و با آن روزی سه باز دهان خود را بشویید.
  •  اولین بار بعد از انجام بروساژ دندان مسواک زدن به آرامی انجام شود.

آیا جرم‌گیری دندان آسیب‌زا است؟

فرایند جرم‌گیری بدون است درد ولی ممکن است برخی بیماران احساس خارش یا خراشیدگی داشته باشند. اگر لثه شما زخم باشد، دندان شما پوسیدگی زیاد داشته باشد یا دندانپزشک این فرایند با ملایمت انجام ندهد ممکن است جرم‌گیری با درد همراه شود. به هر حال، با استفاده از ژل‌های بیحس کننده یا فریز کردن، ناحیه تحت درمان به صورت موضعی بیحس می‌شود.

[/bt_text][/bt_column][/bt_row][/bt_section]

محتوای جدول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ما