0243369811 - 02433369810

چه افرادی بايد در مورد درمان ايمپلنت احتياط كنند؟

 

1- به افراد سيگاري توصيه مي‌شود تا ترك سيگار ايمپلنت انجام ندهندو در صورت انجام ايمپلنت بايد احتمال شكست آن را در نظر داشته باشند.

2- كساني كه ديابت دارند، حتما بايد وضعيت قندشان كنترل شود و تحت نظر پزشك معالج باشند

3- كساني كه دچار بيماري لثه هستند يا دهان‌شان محيط آلوده دارد، براي انجام ايمپلنت بايد درمان هاي لازم را انجام دهند تا عفونت‌ها كاملاً از بين برود و سپس ايمپلنت انجام شود.

4- كساني كه دچار بيماري قلبي عروقي هستند، بايد حتماً با نظر پزشك معالج قلب و عروق از اين روش استفاده كنند. البته بايد توجه داشت اين احتياط مربوط به مراقبت هاي قبل از زمان جراحي مي‌باشد و بيماري قلبي و عروقي به خودي خود مانعي براي درمان ايمپلنت نيست.

5- كساني كه پوكي استخوان دارند، بخصوص خانم‌هايي كه در مرحله بعد از يائسگي هستند، بهتر است آزمايش پوكي استخوان انجام دهند تا درصد پوكي استخوان‌شان مشخص شود و در صورت لزوم اقدامات لازم جهت درمان را انجام دهند.

6- كساني كه پيوند عضو داشته‌‌اند يا تحت معالجات خاص هستند، با رعايت برخي از موازين اين عمل را انجام دهند.

7- كساني كه دچار سرطان هستند و تحت درمان‌هاي شيمي درماني، راديوتراپي و موارد مشابه قرار دارند، بايد با احتياط از اين روش استفاده كنند.

به آنهايي كه اصول بهداشتي را رعايت نمي‌كنند، توصيه مي‌شود از ايمپلنت استفاده نكنند. اين افراد در صورت استفاده از اين روش، بايد مراقبت‌هاي بهداشتي را خيلي جدي بگيرند.

مراقبتهای بعد ار ایمپلنت :

مصرف آنتی بیوتیک: گام اول مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان مصرف تمام آنتی بیوتیک های تجویز شده است تا دندان عفونت نکند. دهانشویه را بعد از 24 ساعت دو نوبت در روز مصرف کنید و روزی 4 الی 5 بار دهان را با آب نمک گرم شستشو دهید.

  • استفاده از گاز برای جلوگیری از خونریزی: در روز اول بعد از ایمپلنت در بزاق دهان خون دیده می شود که طبیعی است و برای کنترل و کاهش آن یک تکه گاز را در دندان قرار داده و گاز بزنید.
  • مصرف مسکن: وقتی بی حسی از بین برود درد را احساس خواهید کرد. یکی از مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان این است که مصرف مسکن را برای کنترل درد شروع کنید.

محتوای جدول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *