[bt_section][bt_row][bt_column width=”1/1″][bt_hr top_spaced=”topSemiSpaced” bottom_spaced=”not-spaced” transparent_border=”noBorder” el_class=”” el_style=””][/bt_hr][bt_text]

انواع جراحی فک و چانه


جراحی فک بالایی

این جراحی دهانی برای اصلاح ناهنجاری در گاز زدن، عقب رفتگی بیش ازحد فک بالا مناسب می باشد. درجریان این عمل، جراح فک و صورت، استخوان بالای دندان‌های شما را می‌بُرد تا بتواند فک و دندان‌ های بالایی شما را به سمت جلو بیاورد و در وضعیت مناسب و ردیف با دندان‌ های پایینی قرار دهد. وقتی که فک‌ های شما ردیف شد، جراح با استفاده از پیچ و صفحات استخوانی، استخوان فک را در وضعیت جدید خود محکم می‌کند.

جراحی فک پایینی

این عمل بوسیله جراح فک و صورت برای اصلاح عقب رفتگی زیاد از حد فک پایینی انجام می‌شود. در طول جراحی فک، جراح تعدادی برش‌ عمودی در قسمت پشت دندان‌ های آسیاب و بر روی استخوان فک ایجاد می‌کند تا استخوان فک را به آرامی به سمت موقعیت طبیعی و جدید خود بکشد و در آنجا استخوان را با استفاده از پیچ، استحکام می بخشد تا درهمین وضعیت ترمیم شود.

جراحی چانه (جنیوپلاستی)

عقب رفتگی بیش از حد فک را می‌توان با روش جراحی چانه (جنتوپلاستی) تصحیح کرد. در این روش جراح فک و وصورت، استخوان چانه شما را می‌بُرد و آن را در موقعیت جدید خود محکم می‌کند (معمولاً جراح فک و صورت می‌تواند با انجام یک عمل جراحی همزمان، فک و ساختار چانه را اصلاح کنند).

[/bt_text][/bt_column][/bt_row][bt_row][/bt_row][/bt_section]